Wednesday 7 March 2012

Ibu Kaci Pulau Tengah Mersing

Pada 3 Mac 2012 kami bertujuh mulai menjamah dan bermain air laut Mersing sekitar 1.30 pagi destinasi kami adalah sekitar Pulau Tengah yang menjadi Lubuk bagi ikan Kaci. Tekong yang membawa kami En. Zohrin mula melabuhkan bot sekitar 2..45 pagi dan apa yang berlaku kami tidak perlu menunggu lama apa bila seorang demi seorang di kalangan kami batang pancing mula disambar rakus oleh Ibu Kaci. Rata-rata kami dapat menaikkan Ibu Kaci seberat 1 kg - 3 kg. Kami berada sekitar Pulau Tengah sehingga subuh pagi.

Dalam pada itu kami turut menaikkan  2 ekor ikan yu yang menyambar pancing  En. Jamal walaupun ikan yang menyambar bukanlah gred A tapi sahabat kami menikmati kepuasan bertarung dengan yu tersebut. Bagi kami sekitar Pulau Tengah, Pemanggil dan Tioman adalah kawasan yang sangat memberi kepuasan kepada kaki pancing tegar. Pada rakan-rakan kaki pancing yang belum tiba ke sana jika ada peluang jangan lupa ke sekitar pulau tersebut dan pasti rakan-rakan akan menikmati kepuasan walaupun muka dan badan menggelupas dibakar terik matahari.

Ibu Kaci Pulau Tengah


Laut Yang Tenang Tapi Arusnya Laju



Batang Pancing Belum Mengena













Sebahagian daripada hasil tangkapan kami pada 3 dan 4 Mac 2012 yang telah memberi kepuasan setelah lama juga bercuti memancing kerana laut bergelora